Crocs
Mitől nem mindennapi a Crocs története?
Lassan már két évtizedes múltra tekint vissza a jellegzetes és egyedi papucsairól ismert Crocs. Amerikából indult világhódító útjára, melynek során több száz millió papucs eladása után elérték, hogy manapság már mindenki ismeri a Crocs márkát, s mindenkinek meg is van róla a véleménye. Cikkünben ezt a hihetetlen útra tekintünk vissza a kezdetektől napjainkig.
Az egyedi megjelenésű és kényelmes papucsairól ismert Crocs márka a kezdetektől megosztotta a vásárlóközönséget. Népszerűsége lassan 20 éve töretlen, s bár rengetegen utálják a közel sem szokványos formavilága miatt, még többen szeretik a Crocs papucsokat tartós és kényelmes anyaga, szokatlan formavilága, valamint az újabbnál újabb modellek széles típus- és színválasztéka miatt.
A Crocs papucsok története 2002-is nyúlik vissza. Scott Seamans, Lyndon Hanson és George Boedbecker Jr. hozta létre a márkát. Ők hárman Boedbecker révén kerültek össze, mivel Hansonnal együtt jártak középiskolába, majd a Colorado Egyetemre, Seamanssel pedig a vitorlázás közös imádata ismertette meg őket egymással. Történt aztán 2002-ben, hogy együtt hajóztak a Karib-tengeren, amikor egy újfajta papuccsal találkoztak. Egy kanadai cég az új technológiájú, habszerkezetű Croslite anyagból készített papucsa volt. Meglátták a lehetőséget az újfajta alapanyagban, így a nyaralásról hazatérve belevágtak az üzletbe.
A márkát létrehozó alapító trió kiválóan megérti egymást, a munkafolyamatok leosztását is tökéletesen megoldották, így amíg Boedbecker ellátta a vezérigazgatói teendőket, addig Hanson irányította az operatív munkát, Seamans pedig a termékfejlesztés és a design területét fogta össze. Az első közös munkájuk eredménye lett a “The Beach” névre keresztelt klumpa, amivel mindjárt 2002-ben be is mutatkoztak a Fort Lauderdale-ben megrendezett hajó- és vitorlás-kiállításon. Bár a papucsot kimondott vitorlázóknak ajánlották, mások tetszését is elnyerte, így a bemutatóra vitt első 200 darab szinte azonnal el is fogyott.